Forum www.zinfa.fora.pl Strona Główna
FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum www.zinfa.fora.pl Strona Główna  Zaloguj  Rejestracja
OpenGL i stworzenie prostopadloscianu :)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zinfa.fora.pl Strona Główna -> Programowanie / C/C++
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
svoboda




Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Poznań

PostWysłany: Nie 12:15, 25 Paź 2009    Temat postu: OpenGL i stworzenie prostopadloscianu :)

Dlaczego jak próbuję stworzyć coś takiego jak:
Kod:

void prostopadloscian(a, b, c)
{
   glBegin(GL_QUADS);
   //podstawa
   glVertex3f(0.0, 0.0, 0.0);
   glVertex3f(a, 0.0, 0.0);
   glVertex3f(a, 0.0, c);
   glVertex3f(0.0, 0.0, c);
   glEnd;
}

to wyskakuje mi błąd podczas kompilacji:
'prostopadloscian' : function-style initializer appears to be a function definition

Niech mi ktoś to wytłumaczy bo ja programować nie umiem ;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
wi3dzmin
Administrator



Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pon 10:23, 26 Paź 2009    Temat postu:

może masz to wpliku .h? albo nie masz wcześniej definicji funkcji. I przedewszystkim nie masz podanych typów przekazywanych zmiennych!

musi być prostopadloscian(int a, int b, int c) lub podobnie, w zaleźności od typu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
svoboda




Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Poznań

PostWysłany: Czw 17:14, 29 Paź 2009    Temat postu:

zapomniałem że jeszcze było linijkę wcześniej:
float a;
float b;
float c;

ale nie działa definicja funkcji prostopadloscian z tymi paramterami tak jak w w/w kodzie.

jak zrobię prostopadloscian(float a, float b, float c) to działa jak należy, ale chciałbym, żeby te zmienne były globalne i od nich zależały jeszcze inne funkcje... Więc jak zrobić ten prostopadloscian, coby użyć zmiennych globalnych...?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
szakal




Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:06, 29 Paź 2009    Temat postu:

//deklaracja zmiennych globalnych

float a = 0.0f;
float b = 1.0f;
float c = 2.0f;

//funkcja rysująca prostopa....

void prostopadloscian(float a, float b, float c)
{
glBegin(GL_QUADS);
//podstawa
glVertex3f(0.0, 0.0, 0.0);
glVertex3f(a, 0.0, 0.0);
glVertex3f(a, 0.0, c);
glVertex3f(0.0, 0.0, c);
glEnd;
}

//jakas funkcja draw (paint), która odmalowuje scene....

void draw()
{
//wywolanie funkcji prostopadloscian z 3 argumentami, ktore sa zmiennymi globalnymi
prostopadloscian(a, b, c);
}


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
svoboda




Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Poznań

PostWysłany: Czw 22:38, 29 Paź 2009    Temat postu:

Toż ja robił tak a nic z tego nie było ;/
No dobra, to takie pytanie poza projektem było. W sumie do niego mi to niepotrzebne więc kiedy indziej się tym zainteresuję.
Dzięki bardzo za pomoc...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zinfa.fora.pl Strona Główna -> Programowanie / C/C++ Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
BBTech Template by © 2003-04 MDesign
Regulamin