Forum www.zinfa.fora.pl Strona Główna
FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum www.zinfa.fora.pl Strona Główna  Zaloguj  Rejestracja
Tekstury ;/

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zinfa.fora.pl Strona Główna -> Programowanie / C/C++
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
svoboda




Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Poznań

PostWysłany: Pią 20:20, 30 Paź 2009    Temat postu: Tekstury ;/

No więc męczę się z tym od południa i w końcu napiszę tutaj...
Czy ktoś może mi podać konkretny kod na wczytanie tekstury z pliku załóżmy BMP i gdzie co ma być wpisane w głównym pliku cpp projektu (w sensie że czy w funkcji init, czy display czy co gdzie generalnie).
Ja już wysiadam - się nad tym nawkurzałem i mam dosyć już. A jeszcze obsługa klawiatury ;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
wi3dzmin
Administrator



Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pią 21:36, 30 Paź 2009    Temat postu:

Svoboda: [link widoczny dla zalogowanych] strona z poradnikami dla open gl pięknie opisane linijka po linijce od prostego kwadratu po zaawansowane efekty. Jak dobrze poszukasz to jest też polskie tłumaczenie w necie.

Jest tam też odcinek o teksturach, masz tam fragment kodu o który pytasz Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wi3dzmin dnia Pią 21:42, 30 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
svoboda




Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Poznań

PostWysłany: Pią 21:55, 30 Paź 2009    Temat postu:

Dzięki...
Ale teraz to już chyba za późno się robi żeby dać radę. Walczyłem dzisiaj z tymi teksturami cały dzień a miałem do zrobienia właśnie tekstury i obsługę klawiatury dzisiaj. Teraz już mnie spanie bierze więc nie sądzę że zdążę do jutra ;/. Mam nadzieję że będzie jeszcze jakiś termin...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
wi3dzmin
Administrator



Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 342
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pią 22:00, 30 Paź 2009    Temat postu:

na pewno będzie Wink a co do klawiatury to raczej poszukaj jak wykorzystać bibliotekę glut, z tego co pamiętam NEHE ma trudniejszą wersję zaimplementowaną, a po co sobie życie komplikować Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
svoboda




Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Poznań

PostWysłany: Pią 22:30, 30 Paź 2009    Temat postu:

Jakoś to działa z tą klawiaturą...
Tylko chciałbym teraz zrobić żeby strzałki obracały obserwatora, czyli zmieniały drugą trójkę parametrów w gluLookAt. Niby proste, ale o co mi chodzi - obrót w prawo następuje zmieniając samą oś X czyli np. case GLUT_KEY_LEFT będzie zmienna += wartość_obrotu, ale to działa tylko do momentu spotkania się z osią Y, bo wtedy na osi X powinno być 0, a zmieniać się powinna oś Z na +. Jak takie coś zrobić?? Pomysły??


EDIT:: Już dałem sobie radę z tym... Generalnie jakby nie tekstury no to już właściwie quake`a 8 napisałem Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez svoboda dnia Pią 23:41, 30 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zinfa.fora.pl Strona Główna -> Programowanie / C/C++ Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
BBTech Template by © 2003-04 MDesign
Regulamin